[Review] Orestis Lazouras Studio at VOLKS, Nicosia

Read this article in GREEK.

A distinct London vibe meets Cypriot pop culture in Nicosia at Orestis Lazouras’s Studio exhibition, inside the full-concrete warehouse of VOLKS exhibition space. Born in 1994, Lazouras is a visual artist, DJ and fashion editor based in London, where he’s studying fine arts, but who also maintains an independent art space in Nicosia called Neoterismoi Toumazou with Maria Toumazou and art-accomplice Marina Xenofontos. The result of a two-month residency at VOLKS, Studio is a showcase that populates the entire post-industrial space with paintings, sculptures, installations and other gestures that branch out into fashion, gender- and culture-politics, identity and delicious pop banality —just as Lazouras himself does through his work in many different disciplines.

The exhibition meditates on the absence of the body, as if wondering what are clothes and furniture full of when we’re not using them.

From piles of ubiquitous white plastic chairs often used in weddings and festivals (Totems, 2016) to a cast-concrete torso in a bikini (Waiting Room, 2016) and wire figures dressed in found clothing (OLD STOCK, 2016), Lazouras meditates on the absence of the body, as if wondering what are clothes and furniture full of when we’re not using them. Elsewhere, we are confronted with issues of locality and the construction of identity, as in for example Don’t Panic, I’m Islamic 2 (2016) and Alexandra (2016), the latter being an unassuming folding chair standing on four traditional Cypriot terracotta water jugs and decorated with a plastic egg and a ceramic sponge —a sculptural metaphor perhaps of leisurely Cyprus and its ever-shifting political ecosystem. Tongue-in-cheek and irreverent, Lazouras’s Studio is full of poetry, and unfolds as a kind of youthful tease to history, both on a personal and a national level: from the room-sized installation of red-lit dead trees YAYAYA (“hi, grandma”, 2016) to acrylic canvases he commissioned his father to make, we catch a glimpse of memory and self-reflection before they disappear into the fissures of a fragmented, and endlessly negotiated, reality.

Orestis Lazouras’s Studio opened on 01 September 2016 at VOLKS (Warehouse 5, 101 Charalampou Mixail, Strovolos, Nicosia) and will be on view through 10 September, Wednesday to Saturday from 6-8 PM and by appointment (tel. +357 99803423).

Find out more:
Orestis Lazouras Official Website
Neoterismoi Toumazou
Facebook event

14067803_10210873172409986_1141371733871382933_o

 

Μια ιδιαίτερη αίσθηση Λονδίνου συναντά την Κυπριακή ποπ κουλτούρα στην έκθεση Στούντιο του Ορέστη Λαζούρα, στο τσιμεντένιο εσωτερικό του εκθεσιακού χώρου VOLKS. Γεννημένος το 1994, ο Ορέστης Λαζούρας είναι εικαστικός, DJ και fashion editor με έδρα το Λονδίνο, όπου σπουδάζει καλές τέχνες, και ο οποίος ταυτόχρονα διαχειρίζεται τον ανεξάρτητο χώρο τέχνης Νεωτερισμοί Τουμάζου στη Λευκωσία μαζί με την Μαρία Τουμάζου, και την καλλιτεχνική του συνένοχο Μαρίνα Ξενοφώντος. Το αποτέλεσμα ενός δίμηνου residency στο VOLKS, η έκθεση Studio είναι μια παρουσίαση που γεμίζει ολόκληρο τον μετα-βιομηχανικό χώρο με ζωγραφικούς πίνακες, γλυπτά, εγκαταστάσεις και άλλες χειρονομίες που διακλαδίζονται στα πεδία της μόδας, της πολιτικής φύλου και πολιτισμού, της ταυτότητας και μιας πρόσχαρης ποπ μπαναλιτέ, ακριβώς όπως ο ίδιος ο Λαζούρας ασχολείται με διαφορετικές δραστηριότητες μέσα απο τη δουλειά του.

Η έκθεση είναι ένας διαλογισμός πάνω στην απουσία του σώματος, σαν να αναρωτιέται με τί ειναι γεμάτα τα ρούχα και τα έπιπλα όταν δεν τα χρησιμοποιούμε.

Απο στοίβες κοινότυπων άσπρων πλαστικών καρέκλων που χρησιμοποιούνται συχνά σε γάμους και φεστιβάλ (Totems, 2016) ως ένα γυναικείο κορμό απο χυτό τσιμέντο που φοράει ροζ μπικίνι, (Waiting Room, 2016) και φιγούρες απο σύρμα ντυμένες με ανευρεθέντα ρούχα (OLD STOCK, 2016), ο Ορέστης Λαζούρας διαλογίζεται πάνω στην απουσία του σώματος, σαν να αναρωτιέται με τί ειναι γεμάτα τα ρούχα και τα έπιπλα όταν δεν τα χρησιμοποιούμε. Αλλού, ερχόμαστε αντιμέτωπ@ με ζητήματα τοπικότητας και κατασκευής της ταυτότητας, όπως π.χ. στα έργα Don’t Panic I’m Islamic 2 (2016) και Alexandra (2016), όπου το δεύτερο αποτελείται απο μια αδιάφορη διπλωτή καρέκλα που στέκεται πάνω σε τέσσερεις παραδοσιακές Κυπριακές κανάτες απο ψημένο πηλό και η οποία είναι διακοσμημένη με ένα πορσελάνινο σφουγγάρι και ένα πλαστικό αυγό —μια γλυπτική μεταφορά ενδεχομένως της ξένοιαστης Κύπρου και του πάντα μεταβαλλόμενου πολιτικού της οικοσυστήματος.

Προκλητικό εως και ασεβές, το Στούντιο του Ορέστη Λαζούρα είναι γεμάτο ποίηση, και ξετυλίγεται σαν ένα νεανικό πείραγμα της ιστορίας.

Προκλητικό εως και ασεβές, το Στούντιο του Ορέστη Λαζούρα είναι γεμάτο ποίηση, και ξετυλίγεται σαν ένα νεανικό πείραγμα της ιστορίας, τόσο σε προσωπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο: απο την εγκατάσταση-δωμάτιο με νεκρά δέντρα φωτισμένα κόκκινα, ΥΑΥΑΥΑ (γειά γιαγιά, 2016), μέχρι τους ακρυλικούς καμβάδες που παρήγγειλε στον πατέρα του να φτιάξει ειδικά για την έκθεση, βλέπουμε φευγαλέα τη μνήμη και τον αναστοχασμό πριν χαθούν μέσα στις ρωγμές μιας κερματισμενης, και πάντα υπο διαπραγμάτευση, τοπικότητας.

Η έκθεση Orestis Lazouras Studio εγκαινιάστηκε την 01 Σεπτεμβρίου 2016 στο VOLKS (Αποθήκη 5, Χαράλαμπου Μιχαήλ 101, Στρόβολος, Λευκωσία) και θα είναι ανοιχτή για το κοινό καθημερινά μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου απο τις 6-8μμ και κατόπιν ραντεβού (τηλ.00357 99803423).

Περισσότερα:
Orestis Lazouras Official Website
Neoterismoi Toumazou
Facebook event

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s